Гість | Група "$USER_GROUP RSS
Головна | Каталог файлів | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
 

          




Категорії розділу

Форма входу

Посилання










наша кнопка

Головна » Файли » Мої файли » Гуманітарний цикл

Тема: Кіплінг «Якщо …»
14.12.2011, 14:46

Тема: Кіплінг «Якщо …»

Мета: Поглиблювати вміння аналізувати поетичний текст, висловлювати і аргументувати свою думку, добувати з прочитаного естетичний зміст.

Тип уроку: Урок-роздум

Обладнання: Портрет письменника, «Ода до радості»  Бетховен

Хід уроку

1.    Актуалізація опорних знань

Виразне читання напам’ять уривків із вірша

-         Поясніть, чому ви обрали саме цей уривок

2.    Робота над поглибленням тексту

-         Оголошення теми і мети уроку

-         Проблемне запитання: « Що означає бути і завжди залишатися справжньою людиною?»

-         Робота в групах:

Перша група.

- перечитайте першу строфу поезії

- про які життєві випробування в ній йдеться?

- Як має поводитися справжня сильна особистість за таких умов

- Як ви розумієте поетичні вислови:

Як всупереч усім ти віриш в себе,

А їх зневіри також візьмеш суть…

 

Оббріханий - мовчати і пройти

Під поглядом ненависті, притому

Не грати цноти ані доброти…?

-         Сформулюйте головний заповіт першої строфи 

-         Які художні засоби використовує автор для яскравого втілення свого задуму в дані сторофі

Друга група.

-         Перечитайте строфу поезії

-         Чому автор застерігає від мрійництва і культу думки?

-         Яка думка стверджується у таких рядках

Якщо Тріумф, за рівно як Нещастя,

Сприймеш як дим і вітер на вису…?

 

-         Чому Кіплінг прирівнює Тріумф і Нещастя

-         Назвіть риси характеру, які мусить виховувати в собі справжня Людина для подолання труднощів, котрі підстерігають її на життєвому шляху

-         Назвіть художні засоби, що їх використовує Кіплінг в даній строфі.

Третя група.

-         Як ви розумієте рядки:

Якщо ти зможеш в пориві одному

Поставить все на карту і програть,

А потім – все спочатку, і нікому не сказать…

-         Які риси характеру поет утверджує як необхідні якості сильної Людини? Чи погоджуєтеся ви з його думкою

-         Поясніть метафору «…Коли уже в тобі усе згоріло…»

-         Що , на думку автора, є найсильнішим у людині?

-         Визначте місце третьої строфи в ідейному задуму в поезії «Якщо…»

Четверта група.

-         Назвіть головні образи четвертої строфи

-         Яку алегорію втілено в образах «Юрби» і «Короля»?

-         Поясніть рядки

… гідно річ вести з Юрбою…

… з Королем не тратиш простоти.

-         Які чесноти повинна мати Людина, щоб не загубитися Юрбі та не пнутись до високих чинів

-         Який заповіт дає сину поет, щодо кожної хвилини життя

3.    Узагальнення і підсумки

Слово вчителя. Поезія « Якщо…» написана у формі звертання до сина. Батько знає, що гідно життя прожити важко, але можна, якщо дотримуватися шляхетних правил поведінки. Моральні настанови Кіплінга позбавлені нудного повчання. Вони не пригнічують, а підносять над буденністю спонукають лишатися на висоті.

Вірш Кіплінга – це кодекс поведінки «Тебе серед «них»». Яким же ти повинен бути? Насамперед - вірним собі, не прагнути стати як всі.

-         Які ж вимоги ставить поет до сина?

-         Яка роль анафори?

-         Складання схеми

«Якщо…» (ситуація, світ)

-                     Ти (людина)

-                     Всі проти тебе, зневірилися

-                     Вір собі, з’ясуй, чому так сталося, невтомно чекай свого часу  

-                     Оббрешуть, ненавидітимуть

-                     Не виправдовуйся

-                     Буде дано дар, талант, мрії

-                     Не створюй кумирів, не зазнавайся

-                     Прийде слав або станеш нещасливим, все втратиш

-                     Залишайся незворушним, не опускай руки в розпачі

-                     Ризикнеш

-                     Все втратиш, почни усе спочатку

-                     Втратиш останні надії

-                     Збери усю свою волю і вистоїш

-                     Опинишся на соціальному дні або зумієш піднестися

-                     Не втрать себе, не зрадь собі

-                     Будеш берегти кожну хвилину

-                     Працюй над собою, не шкодуючи себе

 

Висновок. Якщо зможеш так жити, то світ, випробувавши тебе, відступить і належатиме тобі, бо ти – Людина.

 

Категорія: Гуманітарний цикл | Додав: Победа
Переглядів: 8076 | Завантажень: 0 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 SergHox  
0
<a href=http://zmkshop.ru/stati/metallicheskaya-dvutavrovaya-balka/>изготовление двутавровых конструкций</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Широківська РДА
ВО Широківської РДА
Новоселівська СЗШ
Широківська СЗШ №2
Сайт Шпітко В.В.
Сайт КГ 127
Широківська СЗШ №1
Блог Цехмістер С.В.

Корисні посилання
ВСЕ про ЗНО - 2013

Освітій портал


Погода

Календар подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Програми

Copyright MyCorp © 2024 Створити безкоштовний сайт на uCoz