В наш час життя всіх людей
світу залежить від їхньої здатності до
спілкування, порозуміння та співпраці. За цих умов особливої уваги набуває
освіта. У нових соціально-економічних
умовах, коли здійснюються багатопланові пошуки шляхів відродження національної
освіти, проблема вчителя набуває
особливої гостроти й актуальності. Сучасне суспільство вимагає від освіти
неабиякого динамізму та оновлення.
Сьогодні в умовах науково-технологічного прогресу перед
сучасною школою постає низка проблем: в умовах традиційного навчання учні
пасивно сприймають інформацію, не вміють застосовувати отримані знання на
практиці, самостійно здобувати потрібну інформацію.
Особливо з цими проблемами зустрічається сільська школа з низькою
наповнюваністю класів.
У
Національній доктрині розвитку освіти наголошено: "Мета державної політики щодо
розвитку освіти полягає у створенні умов для розвитку особистості і творчої
самореалізації кожного громадянина України, виховання покоління людей, здатних
ефективно працювати і навчатися протягом життя”.
Одним із
найважливіших шляхів вдосконалення процесу навчання є використання активної
моделі навчання, застосування методів, технологій, прийомів, комплексу
елементів або окремих елементів, які б сприяли формуванню творчої, мислячої
особистості.
Вчитель вчить дітей